PUBG 4.1 Güncelleme Notları


PUBG 4.1 Güncelleme Notları


Bundan böyle PUBG 4.1 Güncelleme Notları ile edinilen bilgi ile beraber PUBG değişik temalar ile güncellenecek! Her sezon yeni içerik, kozmetik, oynanış güncellemesi ve pek çok görev ve ödül içeren Survivor Pass ile oyun deneyimimiz zenginleşecek.

Uçaktan atladıktan sonra oyuncuları bekleyen pek çok sürpriz var, işte haritanın önceki versiyonlarına göre büyük değişikliğe uğrayan harita kısımları:

PUBG 4.1 Güncelleme Notları
PUBG 4.1 Güncelleme Notları
PUBG 4.1 Güncelleme Notları
PUBG 4.1 Güncelleme Notları

Survivor Pass 4: Aftermath

Survivor Pass Dönemi

  • Survivor Pass: AFTERMATH, 24 Temmuz 2019 – 15 Ekim 2019 tarihleri boyunca devam edecek.

Premium Pass ve Seviye Yükseltme Eşyaları

  • Premium Pass ve Seviye Yükseltme Eşyaları toplam 12 hafta satışta olacak ve satışlar sezon sonu ile sona erecek.
    • Seviye yükseltme eşyaları 5, 20, 30, ve 50 seviye miktarlarında satın alınabilecek.
  • Yeni Co-Op Görev Sistemi : Survivor Pass: AFTERMATH’te, premium pass satın alıp almadıklarına bakmadan, tüm PUBG oyuncularının görevleri tamamlamak için işbirliği yapabilecekleri Co-Op görevler olacak.

Genel Görev Detayları:

  • Görev güncelleme programı:
    • Günlük Görevler: Günlük 05:00’de (TSİ) sıfırlanır.
    • Haftalık Görevler: Haftalık her Çarşamba 05:00’de (TSİ) sıfırlanır
    • Premium, Sezon, Zorlu Görevler: PUBG SEZON 4 boyunca mevcuttur.
  • Premium Görev: Bunlar Premium Pass’a sahip kişiler için ek görevlerdir. Ödüller, belirli bir görev sırasının tamamlanması üzerine verilecek
  • Sezon Görevleri: Bu görevler, oyuncuların yeni ödüller kazanmalarını sağlayan 5 sıralı görev seti (general pass için 2/premium pass için 3) ile birlikte, PUBG SEZON 4 boyunca kullanılabilecek.

Oynanış


Silah & Eşya Dengelemesi


Güçlendirildi (Buff):

  • Kar98K temel hasarı 75’ten 79’a artırıldı.
  • S12K saçma başına temel hasarı 22’den 24’e artırıldı.
  • Kesik-Namlu saçma başına temel hasarı 20’den 22’ye artırıldı.
  • S686, S1897 saçma başına temel hasarı 24’ten 26’ya artırıldı..
  • Tüm HMS’ler için etkili hasar mesafesi artırıldı.
  • HMS’lerin hasar çarpanları biraz artırıldı: Gövde 1,05 (önceden 1,0), Uzuv 1,3 (önceden 1,25)
  • Arbalet hasar çarpanları biraz artırıldı:Gövde 1,4 (önceden 1,0), Uzuv 1,2 (önceden 0,9).
  • Varsayılan arbalet nişangahı için yakın bakış yakınlaştırma %3 artırıldı.
  • Tabancalar için lazer görme saçılım çarpanı 0,5’ten 0,3’e düşürüldü ..(lazer görüşlü tabancalar ile yakın bakış kullanılmadan ateş edildiğinde artık hedef %70 daha iyi vurulacak).

Gücü Azaltıldı (Nerf):

  • M24 temel hasarı 79’dan 75’e azaltıldı.
  • Beryl M762 temel hasarı 46’dan 45’e azaltıldı.
  • AKM ve Groza temel hasarı 49’dan 47’ye azaltıldı.
  • M416, G36, QBZ, SCAR-L ve AUG temel hasarı 43’ten 41’e azaltıldı.
  • Tüm pompalıların maksimum mermi menzili 1000 m’den 150 m’ye azaltıldı.

Değişiklikler:

  • Ördek ağzı eklentisi artık mermileri yatay yerine dikey olarak dağıtıyor.
  • Arbalet artık daha kolay nişan almak için okun gidişatını takip eden görünür bir ize sahip olacak..
  • Kırmızı Lazer ve Holografik görüş eklentilerinin kullanılabilmesi için Uzi’ye üst ray eklendi.

Araç Dengelemesi 


Güçlendirildi (Buff):

  • Arkadan çekişli araçların kullanımı iyileştirildi (Buggy, Mirado, Rony, Motosiklet, Kar Motoru, Kar Aracı, Scooter, Tukshai).
  • Normal ve üç kişilik motosiklet dengesi iyileştirildi.
  • Scooter’ın maksimum hızı 90’dan 105 km/sa’e artırıldı.
  • Buggy’nin kullanımı oldukça iyileştirildi ve Buggy’nin tekerleklerinin dayanıklılığı %50 artırıldı.
  • Buggy’nin maksimum hızı 92/115’ten 100/125 km/sa’e artırıldı (tam gaz olmadan/tam gaz ile).
  • UAZ’nin sağlığı 900’den 1200’e artırıldı.
  • Tukshai’nin sağlığı 500’den 1000’e artırıldı ve aynı zamanda Tukshai’nin maksimum hızı 70’ten 85’e artırıldı.

Gücü Azaltıldı (Nerf):

  • Mirado’nun sağlığı 1000’den 900’e düşürüldü.
  • Tüm motosikletler öncekine oranla yaklaşık %50 daha fazla benzin tüketecek.
  • Dacia için hızlanma ve tam gaz çarpanı düşürüldü. Maksimum hız aynı kalacak.
  • Dacia ve Mirado araçlarının hızları kum, çamur, çimen, toprak gibi yüzeylerde sürerken yaklaşık %15 azalacak..
  • Herhangi bir araçla taş zeminlerde sürerken sürtünme %10 azalacak ve kontrol daha zorlaşacak..
  • Her oyun modu için BRDM-2’ye özel araç hasar çarpanları eklendi:
    • Solo modda alınan hasar %80 artırıldı.
    • Duo modda alınan hasar %40 artırıldı..

Değişiklikler:

  • Yeni Buggy ve Mirado sesleri eklendi
  • Tam gaz kullanılırken çıkan görsel efekt kaldırıldı, yerine daha yüksek devirli motor sesleri eklendi
  • Araçların içindeyken daha hareketsiz kalacak şekilde nişan alma iyileştirildi.
  • Çoğu aracın içindeki FPP kamerası görüşü iyileştirildi.

Yeni Özellikler:

  • Araçlara otomatik hızlanma eklendi (otomatik koşma ile aynı özellik)
    • Otomatik Hızlanma tıpkı otomatik koşma gibi ‘=’ tuşu ile aktive edilebilir.
  • BRDM-2’ye “kilitleme” mekanizması eklendi:
    • Sadece aynı takımdakiler BRDM-2’ye binebilir.
    • Tüm takım BRDM-2’den indikten sonra kilidi açılacak ve herhangi bir oyuncunun binmesine imkan sağlayacaktır.
  • Bir arabanın içindeyken önceden ayarlanmış müziği çalmak için Araba Sesi özelliği eklendi:
    • Müziği durdurmak için F5’e, Değiştirmek için F6’ya bas. Fare tekerleği müzik seviyesini kontrol etmek için kullanılabilir.
      • Bu özelliği sadece sürücü tarafından kontrol edebilir.
      • Müzik oyuncular araçtan indikten sonra da çalmaya devam eder.
      • Araç içindeyken ses kapatılıp açıldığında her seferinde rastgele bir müzik çalar.
    • Müzik otomatik olarak tam bir şarkıyı çalmayı durduracaktır.

İyileşme ve Enerji Eşyalarının Güncellenmesi:


  • İyileşme ve enerji eşyaları artık yürüme hızında hareket ederken kullanılabilir.
  • Bandajlar artık oyuncu maksimum %75 sağlığa tam olarak iyileşinceye veya bandajları bitene kadar birden fazla kez manuel olarak kullanmak zorunda kalmadan sürekli olarak kullanılacaktır.
    • İyileşmeyi/enerjiyi iptal etmek için “kullan” veya “koş/zıpla” tuşuna bas.
  • İlk Yardım Kitleri artık kullanım zamanlayıcısının sona erdiği andaki sağlık ve %75 sağlık arasındaki toplam farkı iyileştiriyor.
    • Bu, iyileşme başladıktan sonra alınan herhangi bir hasarın, toplam maksimum iyileşme miktarını etkilemeyeceği anlamına geliyor.
    • Önceden, 2 saniyelik iyileşme süresi başladıktan sonra hasar alınırsa, toplam iyileşme miktarı hala %75 veya daha az olsaydı, alınan ek hasarlar iyileşirdi.
  • Med Kit ve Adrenalin Şırıngası artık envanterlerde yığınlanabilecek.

Görsel Efekt İyileştirmeleri

  • Molotof Kokteyli görselleri optimize edildi ve yeniden düzenlendi.
  • Silah ve araç gölgelendiricileri optimize edildi ve iyileştirildi.
  • El Bombası patlama efektleri optimize edildi ve iyileştirildi.
    • El Bombasının patladığı zemine göre farklı efektler kullanılacak.
  • Her silah için namlu alevi efektleri optimize edildi ve farklılaştırıldı.

Telsiz Mesajı İşaret Mesafesi Ayarı

  • Telsiz Mesajları kullanarak otomatik işaret yerleştirme aralığı maksimum 500 m’den 300 m’ye düşürüldü.

FPS’nin Atış Hızına Etkisini Hafifletmek için Çözüm Eklendi

FPS’in atış hızına etkisini hafifletmeye yardımcı olacak Test döneminin sonuçlarından ve ek geliştirme çalışmalarından sonra, çözümü şimdi ana sunucuya eklendi.

  • Artık atış hızı FPS’den daha az etkileniyor.
  • Düşük FPS’de atış hızı tutarlılığı iyileştirildi.

Erangel Mavi Alan Denge Değişiklikleri

En son Erangel yeniden dengelemesinden bu yana artan çatışmalar gibi oyuncu geri bildirimleri ve oynanıştaki değişiklikler sayesinde Erangel’deki Mavi Bölgede değişiklikler yapıyoruz. Deneysel Mavi Bölge, Erangel Görsel Güncellemesi sırasında test sunucusunda test edildi ve oyuncuların geri bildirimlerine dayanarak, birkaç ayarlama daha yaptık.

  • Erken aşamalardaki güvenli bölgenin büyüklüğü azaltılmıştır.
  • Mavi Alan bekleme süresi erken ve orta oyun aşamalarında kısaldı.
  • Mavi Bölgenin bazı orta ve geç aşamalardaki hareket hızı düşmüştür.
  • Mavi alan bekleme süresi son oyun aşamasında kısaldı.

Arayüz/Kullanıcı Deneyimi


PUBG Arayüz/Kullanıcı Deneyimi
  • Alt sekmeler kaldırıldı ve özelleştir sekmesindeki bazı unsurlar yeniden düzenlendi:
    • Eşyaların varsayılan sıralama düzeni alındığı tarihten kalite derecesine değiştirildi.
      • Yeni edinilen eşyalar, bildirim onaylanana kadar geçici olarak başta görünür.
    • Yeni eşyalar elde ederken, artık açılır penceredeki düğmeye tıklayarak doğrudan özelleştirme sekmesine gidebilirsin.
  • Yeni kategoriler eklendi:
    • Araç: Yeni araç kozmetikleri eklendi.
    • Fayda: Envanter artık Fayda altında yer alıyor.
  • Menü arka planı ve karakter işleme:
    • Lobi arka planına daha iyi uyması için efektler iyileştirildi.

Dükkan Arayüzü İyileştirmeleri


  • Pass satın alma sayfasına erişebileceğiniz ve bir önceki pass’te olduğu gibi ayrıntılar sayfasını bulabileceğiniz Survivor Pass 4 sayfası eklendi.
  • Mağazadan yeni eşyalar satın alırken, açılır penceredeki düğmeye tıklayarak doğrudan o eşyanın özelleştirme sekmesindeki kategori ekranına gidebilirsin.

Silah Ustalığı Arayüzü İyileştirmeleri


  • Ustalık sekmesindeki simgeler ve diğer düzen unsurları gibi Kullanıcı Arayüzü elemanları iyileştirildi.
  • Lobinin sağ üst kısmında beliren Son Maç Raporu bildirimi, eğer o maçta hiç Silah Ustalığı XP’si kazanılmadıysa artık belirmeyecek.
  • Toplam XP miktarını hesaplama ile ilgili bir sorun yoktu. Ancak maç sonucu ekranında yanlış zaman bonusu değerlerinin gösterilmesi düzeltildi.

Uçak Arayüzü Düzenlendi


  • Uçak haritası kullanıcı arayüzü artık haritayı yakınlaştırırken dinamik olarak yeniden boyutlandırılıyor.

Teker Arayüzü iyileştirildi


PUBG Teker Arayüzü iyileştirildi
  • Teker boyutu azaltıldı ve konumu ekranın ortasından, ekranın sağına taşındı.
  • Teker duyarlılığı geliştirildi.
  • Tekerin merkezine fare yönü göstergesi eklendi.
  • Teker kullanıcı arayüzü çevresindeki ekran bulanıklık efekti kaldırıldı.
  • İyileştirme tekeri kullanıcı arayüzündeki eşyaların sıralaması değiştirildi.
  • Toplam emote teker bölmesi 12’den 8’e azaltıldı.

Performans

  • Harita yüklenme hızı iyileştirildi.
  • Takılma/donma sorunlarını azaltmak için iyileştirmeler yapıldı.
  • Performansı iyileştirmek için, oyuncu görüş açısı dışındaki karakter hareketinin hesaplanması optimize edildi.

Tekrar İzleme

  • Tekrar izleme sürümü güncellendi. Eski sürüm tekrar izleme dosyaları artık kullanılamaz.

Özel Maç


İzleyici Kullanıcı Arayüzü İyileştirmeleri

  • İzleyici Kullanıcı Arayüzü şu alanlarda iyileştirildi:
    • Ölüm Akışı
    • Hasar Kullanıcı Arayüzü
    • Takım ve oyuncu listesi
    • İsim düzeni ve etiketler

Hata Düzeltmeleri


  • Harita sınırı çarpmasının paraşütün açılmasını engellediği hata giderildi.
  • Bazı özel durumlarda sis bombasının yerin üstünde asılı kalmasına yol açan hata giderildi.
  • Müfreze Modu özel maçlarında takım arkadaşı arayüzünün doğru şekilde gösterilmemesine yol açan hata giderildi.
  • Yardım Paketinin oynanabilen alanın dışına düşmesine yol açan hata giderildi.
  • Yardım Paketi daha havadayken yerlerinin Telsiz Mesajı ile tam olarak belirlenmesine imkan veren hata giderildi.
  • Oyuncuların planlanan hızdan daha yüksek hızlarda BRDM-2’ye hasar almadan binmelerini sağlayan hata giderildi.
  • Oyuncuların suda bir araçtan çıkarken istemeden hasar almasına yol açan hata giderildi.
  • FPP’de belirli durumlarda R1895 animasyonunun başka silahlarda kullanılmasına yol açan hata giderildi.
  • Hızlı çekim şarjörüne sahip Tommy Gun’ın şarjör değiştirme süresinin hızlanmamasına yol açan hata giderildi.
  • Belirli durumlarda duvarın arkasında oyunculara araçların hasar vermesine yol açan hata giderildi.
  • Şarjör değiştirme animasyonu iptal edilmesine rağmen kullanılan diğer silahlar atıldığında bütün bir şarjör değişimine imkan veren hata giderildi.
  • İzleme modundayken ve izlenen takım arkadaşını değiştirirken farklı oyunculardan belirli seslerin duyulmasına yol açan hata giderildi.

Kaynak: Pubg.com


Diğer yazılarımız:
PUBG’de FPS’nin Atış Hızına Etkisi
Taktik Savaşları Strateji Rehberi
LoL Taktik Savaşları 9.14b Yaması

Bir cevap yazın